Skip to content

Okiem Pani Jadwigi

19/01/2011

Obiecałem napisać o dwóch blogach z kategorii „Ja i moje życie”. No cóż nie udało się, więc będzie tylko o blogu Pani Jadwigi, obecnie na pozycji 13 więc niby już poza grą, lecz wciąż z szansami na awans do premiowanej dziesiątki.

Pani Jadwiga jest osobą niezwykle miłą. Wymieniliśmy sobie z kilka sympatycznych maili, więc wiemy co mówimy.
Popieramy tu blogi miłych osób i ostro kosimy zarozumiałe babsztyle z zielonych czółen i innych tego rodzaju zakazanych miejsc. Oczywiście przy tym wszystkim jesteśmy szczerzy i walimy prosto z mostu jak jest, bo mamy wszystko gdzieś i nie przejmujemy się tymi co się na nas obrażają.

Tak więc obiecaliśmy Pani Jadwidze powiedzieć dlaczego jej blogaś opada w statystykach i dotrzymamy słowa. Zrobimy to bez właściwej nam złośliwości, z nadzieją, że nawet jeśli Pani Jadwiga nie weźmie sobie naszych uwag do serca, to przynajmiej będzie jej miło, że poświęciliśmy jej notkę.

Tak czy inaczej, powodów dla których Okiem Jadwigi spada w dół jest kilka.
Przede wszystkim pierwsza dziesiątka kategorii „Ja i moje życie” konsekwentnie wypełnia się blogami ludzi chorych, dotkniętych przez los, nieszczęśliwych, z powycinanymi wnętrznościami i skórą spaloną przez bomby kobaltowe, którym oczywiście współczujemy i co za tym idzie wysyłamy pieprzone esemesy właśnie na nich, a nie na tych co na to sobie  naprawdę zasłużyli.

To pierwszy powód na który akurat pani Jadwiga nie ma wpływu, z tym że niestety to nie wszystko.

Pani Jadwiga ma 61 lat i nie boi się komputera, czego na przykład o Mamie niżej podpisanego już nie można powiedzieć, i za co oczywiście dajemy Pani Jadwidze dużego plusa.
Swojego bloga Pani Jadwiga kieruje to rówieśników, niestety zapominając o jednej zasadniczej kwestii. Jak ktoś już jest w latach, to niekoniecznie musi być zaraz poważny i sierożny. Wszyscy lubimy się pośmiać. Pani Jadwiga wykupiła własną domenę i do blogowania podchodzi poważnie, w czym oczywiście nie ma nic złego, z tym że jeśli chodzi o samo pisanie to jednak przydało by się pani Jadwidze więcej luziku. Nie trzeba do wszystkiego podchodzić tak na serio.

Pani Jadwiga pisze o wielu rzeczach. Moim zdaniem o zbyt wielu. Przecież nie chcemy zanudzić czytelnika ani bombardować go informacjami które w internecie już są. Życiorys Agaty Wróbel na pewno nie jest pasjonującą lekturą i z całą pewnością już gdzieś został opublikowany. Przepisy na wigilijny stół, czemu nie, jeśli prowadzimy blog tematyczny,ale jeśli nie są one pretekstem do opowiedzenia jakiejś innej historii, to też można uznać je za raczej nudnawe.

Blogi rządzą się swoimi prawami. Na pewno lepiej trzymać się w wpisie jednego tematu, a kolejnemu poświęcić osobną notkę. Przecież można publikować nawet codziennie. Nie ma pośpiechu.

No i długość postów. Długich wpisów nikt nie czyta, bo kto ma na to czas. Tyle blogów do przeczytania, tyle rzeczy do zrobienia, patrzymy na początek, potem na koniec i lecimy dalej. Czytelnicy blogów nie są specjalnie skłonni do refleksji. Jak już lubimy sobie popisać to najlepiej zamknąć się 500 słowach, to według mnie maksymalna długość notki.

A skoro mowa o długości notek to ta ma już ponad 50o słów, więc czas kończyć.

11 Komentarzy leave one →
  1. 19/01/2011 5:31 pm

    Panie Tomku,
    bardzo dziekuję za poświecenie mi wpisu, to bardzo miłe, a Pana uwagi wezmę sobie do serca,
    pozdrawiam
    Jadwiga

  2. 19/01/2011 5:50 pm

    Pani Jadwigo i gratulacje ode mnie. Ja sama chwilami czuję się blondynką do kwadratu jeśli chodzi o komputer a Pani… wyrazy uznania! I powodzenia:) tak ogólnie! zawsze:)

  3. 19/01/2011 7:02 pm

    Avatea, ja blondynka jestem uzywam farb , bo jestem tego warta, Oreal znaczy, a komputer musiałam poznać aby dzieci -2 synów i córka oraz 4 wnucząt z babci się nie śmiało, a dzisiaj mówią, ze babcia jest odlotowa, a ja dodaję, taaa… bo lata na miotle jak to baba jaga.
    pozdrawiam i dziekuję za ciepłe słówka
    j

  4. 19/01/2011 7:04 pm

    Sorko, Panie Tomku, dziekuje serdecznie za odjecie mi latek, ale 3 lutego minie ich 66, jakaś diabelska cyfra no nie?
    pozdro i nara
    j

  5. 19/01/2011 7:30 pm

    Haha, Pani Jadwigo :))

  6. 19/01/2011 8:24 pm

    Oooo za Jadwigę trzymam kciuki razem z Barnabą :) Już wysyłam smska :)

  7. 19/01/2011 10:03 pm

    Margatihes, dzieki kochana, znaczy, że blogosfera nie jest taka wielka jak mi się wydawało, skoro tu barnaba też jest
    dziękuję
    j

  8. 20/01/2011 9:08 am

    Jadwigo, spotykamy się na bluźnierczych :) Toż przeze mnie Randdal zaczął blogować :)

  9. 20/01/2011 10:06 am

    No właśnie załapałam, Margo, już wiem, a randdal ze swoimi 1.453.000 wejściami zrobił się wielką gazetą, o różnorodnych tematach, a ja na 13. stanęłam i raduję się, że nie zjechałam niżej, bo wyżej to raczej szans brak, ale jak sie ma prawie 66 to i tak należy się cieszyć, że zdrowie dopisuje, głowa pracuje, skleroza nie trzyma, pośmiać sie można a i kieliszeczek winka wypić, dzieci się nie czepiają tramwajów, nie stoją pod budką z piwem, a wnuki 21, 18, 16 i 13 też jakoś daja radę w życiu, nie można mieć wszystkiego, wystarczy to co jest, choć w sporcie ambicje ważne , ale ja już w sporcie nie jestem całe 3 lata
    pozdrawiam
    j

  10. Beata, Jadzi Fun Club w Albionie permalink
    20/01/2011 12:26 pm

    Zgadzamy się z pochwałami, ale nie całkiem zgadzamy się z krytyką. Może faktycznie blogi są jak na blogi ciutkę za długie ale za to szeroka tematyka, tj. od kucharzenia poprzez sport i zwiedzanie świata to jest właśnie sedno „Ja i moje życie”. To jest właśnie Jadwiga, która pasjonuje się sportem, spędza wiele godzin w kuchni i ma czas i chęć na wystawy, spotkania, i poznawanie świata. Każda cząstka tego życia jest ważna dla blogerki, nam mogą się niektóre wypowiedzi bardziej podobać a inne mniej, bo po prostu mamy różne zainteresowania.

  11. 20/01/2011 2:01 pm

    Beato, serdecznie dziekuję, pozdrawiam Ciebie i Albion
    j

Skomentuj

