Skip to content

Blogi jedno-kulkowe.

26/01/2011

Jak to jest, że blogi które musiały zdobyć około setki głosów, żeby zakwalifikować się do trzeciego etapu konkursu, dzisiaj, po tygodniu głosowania mają ich mniej niż pięć.

Jak już pisałem, jestem w stanie przejść do porządku dziennego nad tym, że w drugim etapie odsiewamy nie tyle złe blogi, co mało operatywnych blogerów, ale bez przesady.

Dzisiaj blogów z jedną kulką mamy 21. Myślę, że można śmiało powiedzieć, że wszyscy, podkreślę to, wszyscy z tych autorów bezczelnie zakupili zestawy startowe, tylko po to żeby zaistnieć w etapie, w którym mają szanse, na ocenę jurora.

500 zł za 100 głosów. Nie majątek. Tym bardziej, że pieniądze idą na szczytny cel.

W sumie mam to gdzieś jak blogi dostały się w do trzeciego etapu. Żałuje tylko, że znalazły się tu na zasadzie przypadku. Tylko dzięki zainwestowanym w nie pieniądzom. Na pewno wolałbym widzieć tu blogi cieszące się prawdziwą popularnością.

A skoro mowa o pieniądzach, to uwadze wszystkich autorów blogów jedno-kulkowych polecam notkę na blogu Licencji. Przeczytajcie i chociaż w ten sposób odkupcie swoje winy.

36 Komentarzy leave one →
  1. 26/01/2011 3:01 pm

    Nie to, że kupili. Po prostu dobrze nagabywali wszystkich co się napatoczyli

  2. 26/01/2011 3:13 pm

    Hmm, to dziwne. Skoro wszyscy kupowali startery (na których pewnie jest więcej niż 1,23) to dlaczego nie używają ich w drugim etapie? ;-)

  3. 26/01/2011 3:22 pm

    Kubala, no daj spokój, ilu można mieć przyjaciół? Blog który w kategorii „Ja i moje życie” z 352 głosami zajął piąte miejsce, ma ich dzisiaj mniej niż 5.

  4. 26/01/2011 4:13 pm

    Źle Pan sądzi wrzucając wszystkich do jednego tak-tak-owego worka… Właśnie widzę, że mam jedną kulkę. Wie Pan dlaczego?
    Bo jaki jest sens teraz prosić kogokolwiek o głosy skoro i tak wiadomo kto wygra.
    Po drugie – w mojej kategorii jestem jedyną osobą piszącą o prozie życia… Nie ma tu żadnego heroizmu – no chyba, że tylko ten dotyczący życia w tym kraju… Patrząc na jurorkę w mojej kategorii podejrzewam, że wygra matka walcząca o życie swoich dzieci a nie matka, której celem jest by wyrosły po prostu na optymistów.
    Po trzecie – w mojej kategorii nie ma lepszego bloga niż Li – sama na nią smska posłałam:)
    Dla mnie już wygraną jest dostanie się do tej dziesiątki.
    (około 100 mailów do znajomych z prośbami, kilkadziesiąt to byli znajomi z reala – reszta hmm nie wiem? Czytelnicy? :))
    „Jeśli chcesz oddać na niego głos” Na taką prośbę mało kto reaguje…a nie mam czasu agitować bo Tośta zapalenie oskrzeli ma i rąk się domaga…
    Miałam nadzieję, że usłyszę jakąś konstruktywną krytykę i może choć jedno, jakieś życzliwe słowo. Szkoda.

  5. 26/01/2011 4:14 pm

    Moja odpowiedź spod zaproszenia. Sorry, zadanej pokuty nie odprawię ;-)

    ———–
    To ja mam jedną kulkę? Skandal! Przecież wyraźnie napisałem, że bojkotuję III rundę. Widocznie ktoś przez pomyłkę zagłosował… Ale przecież rąk jemu/jej nie pourywam :-)

    PS: Ta 3. runda jest bez sensu – zmienili regulamin, żeby nie opierała się tylko na sms-ach (wtedy Korw by wygrał, bo jest cesarzem internetu), po głosowaniu z 10-ki bedą wybierać jurorowie. Więc na co te sms-y? Niech już będzie jak na oskarach – niech wybierze kapituła czy ktośtam z całej puli finałowej. Albo nawet ze wszystkich zgłoszonych! A co – na pewno niejeden ciekawy blog odpadł niezasłużenie ;-)

  6. Bridelle permalink
    26/01/2011 4:43 pm

    Stary, masz słaby pomyślunek. Jeśli ktoś na pierwszą turę kupił sobie 100 zestawów, to w drugim etapie też by z nich skorzystał, prawda? Pomyśl chwilę, to nie boli.

  7. 26/01/2011 4:44 pm

    Czuje się w pewnym sensie zobligowany do odpowiedzi na ten wpis, tym bardziej, że aż pofatygowałeś się oznajmić „notce” na moim blogu.
    Oświadczam, że nie zakupiłem 100 starterów za 500 złotych aby móc głosować na swój blog. Po pierwsze zwyczajnie szkoda mi by było na to pieniędzy, po drugie jest to tak idiotyczny zarzut, że aż nie chce mi się go komentować…
    Samo wejście do III etapu uważam za duży sukces. Nie chciałem nadużywać hojności moich czytelników jak i znajomych, aby ponownie głosowali na mój blog. Jednakże uważam, że grupa czytelników bloga która skupiła się na FaceBooku wokół głosowania (http://www.facebook.com/event.php?eid=121401204595271) gdybym ich tylko poprosił o oddanie drugiego głosu, na pewno zmobilizowałaby się i ponownie stanęła na wysokości zadania. Autorowi bloga życzę aby swój czas i energię przeznaczył na coś produktywnego, a nie na szukanie teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma.

    Pozdrawiam serdecznie, Tud

  8. 26/01/2011 4:45 pm

    @Bridelle, trafne stwierdzenie! Tym bardziej, że pieniędzy na starterze jeszcze by zostało ;-)

  9. 26/01/2011 4:46 pm

    Jeszcze jedno słowo.
    Bloga zaczęłam pisać jako pamiętnik. Na konkurs trafiłam przypadkiem za namową czytelników. Dla niektórych jestem najlepsza – tak, o dziwo są tacy co lubią czytać o perypetiach matki wiecznie niedospanej blondynki. Skoro trzeba było dostać się do dziesiątki a później ma wybierać jury to jaki jest sens proszenia o smsy.
    Poza tym atmosfera jaka się robi tutaj jest fatalna…
    Skoro tak źle piszemy to wypada zmienić regulamin.
    Niech będzie wypunktowane:
    – np. blog ma być nienaganną polszczyzną pisany,
    – zawierać odpowiednią dozę humoru, seksu czy czego tam jeszcze chcecie.
    I wtedy przy weryfikacji zgodnie z regulaminem 90% odpadnie i sytuacja dla pozostałych będzie jasna i czysta.
    I z tego co widzę Pan z Panią Li i niektórymi innymi znacie się dobrze i od dawna a ja cóż czuję się jak intruz co na teren prywatny wstąpił – sądzę, że niektórzy inni też.
    Szkoda energii po prostu tracić na zbieranie smsów.
    I tej wersji już będę się trzymać.

  10. Bridelle permalink
    26/01/2011 4:51 pm

    Zgadzam się z Avatea – nie ma sensu brać udziału w głosowaniu na Bloga Blogerów, skoro wiadomo, że wygrają blogi, które przekroczą pułap 500 głosów (vide poprzednie edycje).

  11. 26/01/2011 4:58 pm

    „Na pewno wolałbym widzieć tu blogi cieszące się prawdziwą popularnością.” a czymże wg Pana jest popularność?
    100 komentarzy pod notką? czy 10000 wejść dziennie?
    powtarzam za kolegami – na zakupionym zestawie jest 5 zł i na pewno starczyłoby na drugi etap…

    „można śmiało powiedzieć, że wszyscy, podkreślę to, wszyscy z tych autorów bezczelnie zakupili zestawy startowe” – tym mnie Pan obraził!
    Jest mi cholernie przykro!

  12. 26/01/2011 5:07 pm

    Przez autora dałem się sprowokować, co było dużym błędem. Uważam dalszą dyskusję tutaj za bezcelową. Jak stwierdziła Avatea autora bloga nas po prostu obraził – może sam sie nie dostał i teraz szuka winnych? Nie wiem.

  13. 26/01/2011 5:09 pm

    Ava, proszę, nie traktuj tego co pisze Kil tak poważnie:)

  14. 26/01/2011 5:12 pm

    Sprowokował(ale jak tu nie sprowokować rozchwianej hormonalnie matki)- ale tym samym daje światło na cały ten konkurs… i znak zapytania – ilu blogerów pokusi się w przyszłym roku o podejście do konkursu? Choć może to też jest cel…

  15. 26/01/2011 5:15 pm

    Li… Potraktowałam poważnie.

  16. 26/01/2011 5:16 pm

    Powiedzmy sobie szczerze. Przekładanie tych kart, w telefonie, to dość pracochłonne zajęcie i jak to ktoś dobrze zauważył kompletnie jałowe. W tym etapie 100 głosów już nic nie zmieni. Żeby wygrać potrzeba ich będzie ponad 1000. Wcale mnie nie dziwi, że daliście sobie spokój z wysyłaniem esemesów.

  17. 26/01/2011 5:19 pm

    Ava, ten konkurs to dno i wodorosty. Nie mogę przeżyć, że odpadła Chustka i Yours, naprawdę świetne blogi. A takich świetnych było więcej… w tym kraju jednak trudno wygrać z tandetą, sprytem i graniem na emocjach. Takie jest moje zdanie i kto chce moze na mnie naskoczyć;-))
    A Kil ma sporo racji, co nie znaczy, że zawsze ją ma.Choc z reguły ma, haha :**
    Myslę, że akurat w Twoim przypadku jest tak, że w czasie pierwszego głosowania byłaś mocno promowana przez swój portal. Trzeba po prostu powtórzyć akcję promocyjną i już. Jak Ci się oczywiście chce :)
    Pozdrawiam i głowa do góry!

  18. 26/01/2011 5:23 pm

    Kil, akurat w przypadku Avy daję sobie rękę uciąć, że nie kupowała starterów. Ma w domu małe dzieci, nie pracuje zawodowo w sensie otrzymywania pensji, bo oczywiście w domu pracuje bardzo ciężko
    (no widzisz Ava, jak cuważnie Cię czytałam? :))), szkoda by jej było kasy. Portal ją mocno promował, a teraz porzucił. Jak niewierny kochanek.

  19. 26/01/2011 5:29 pm

    Li – fakt, że dobre odpadły.(Przynajmniej je poznałam i czasem mózg ożywię czytając…) Akcji promocyjnej – nie ma sensu. ( Choć akcja była dla mnie miłym zaskoczeniem i bardzo redakcji polek za nią dziękuję) Już bym wolała zainwestować w Ciebie. .. ale jakąż ja mam siłę przebicia w porównaniu do osoby, która to robi w ten czy inny sposób na co dzień.

  20. 26/01/2011 5:33 pm

    Może nie do końca porzucił – ale ja też prosiłam każdego o jednego smska – tylko jednego – więc po co nagabywać więcej – skoro jest tylko jedna nagroda. Poza tym o wiele większym sukcesem byłoby być zauważonym przez jury… a jak już ktoś tu pisał w większej mierze jesteśmy altruistami….

  21. 26/01/2011 5:37 pm

    miesza mi się już… na pocieszenie idę sobie kisielek ugotować… bo czymś mocniejszym to mogę tylko pomarzyć… a takie trzy szybkie by były teraz wskazane…
    I dzięki Li… na pieluszki idzie naprawdę kupe…kasy…

  22. 26/01/2011 5:43 pm

    Ech, no przecież nie przejmuj się tym co pisze jakiś nick. Mówię Ci to ja- bohaterka wielu ohydnych wpisów, wyjątkowo wrednych postów na mój temat, takiej nagonki, że aż strach :) A teraz się śmieję ze swojej głupoty, a zwłaszcza z tego przejmowania się tym co ktoś napisze na moj temat. Net to net, ma swoje wilcze prawa. Ciesz się dziećmi, pisz bloga, choc ja osobiście wolałabym, byś swojego męża nie nazywała Pan i Władca, zwłaszcza jak piszesz bloga dla swoich córek. Nie jest to dobry wzorzec, no ale może ja zbyt feministycznie nastawiona jestem. Pogoń go do pomocy i już! Pozdrawiam serdecznie :)

  23. lyczbior permalink
    26/01/2011 6:19 pm

    zakwalifikowanie do trzeciego etapu to bilet do wygrania nagrody BLOGA ROKU oraz BLOGA BLOGGERÓW. w kategorii teen największa ilość głosów to tzw. „trzy kulki”. w innych kategoriach bloggerzy otrzymali nawet pięć kulek. nie sądzisz imbecylu, że ja będąc w kategorii teen nie mam nawet jak konkurować z blogami mającymi w poprzednim etapie 5kulek?! poza tym nie widziałem na liście twojego bloga. masz żal czy tylko czepiasz się rzeczy, które są tak istotne jak zeszłoroczny śnieg? chyba tym sposobem próbujesz zrobić się popularny. miłej zabawy kaleka protezo pseudonaukowych teorii.

  24. 26/01/2011 6:37 pm

    Witam.

    To bardzo żenujące czytać tego typu zarzuty :)

    Zarówno na blogu, jak i na stronie społecznościowej mojego bloga na facebooku zachęcałem tylko do głosowania w tym pierwszym etapie. Po przejściu do finałowej dziesiątki usunąłem z prawej kolumny bloga nawet informacje dotyczące szczegółów wysyłania smsa (jak numer, koszt, i treść smsa), bo nie chciałem zmęczyć swoich czytelników ciągłą agitacją. Tak poza tym, znalezienie się w pierwszej dziesiątce uważam za wystarczające wyróżnienie.

    Pozdrawiam i życzę trochę więcej wiary w ludzi i trochę mniej polaczkowatości.

  25. 26/01/2011 6:40 pm

    Nie no, daj spokój gościu. Kolejna spiskowa teoria dziejów? Sprawa jest prosta: ci co już wysłali nie widzą powodu, żeby wysyłać po raz drugi, entuzjazm opadł a do tego wygrywają albo a) blogi polityczne, albo b) blogi, które grają na emocjach – głównie na współczuciu (nie głosując na nie czujemy się winni, bo to takie biedne, blablabla). Nie sądzę, żeby komuś chciało się płacić kasę za wątpliwą wygraną – raczej odchodzi sytuacja jak na moim blogu: koleś napisał do mnie, że jest fanem bloga Katona, który bierze udział w konkursie, ale w innej kategorii niż mój. I on mi oferuje 10 głosów na mojego bloga jeżeli ja załatwię mu 10 głosów na Katona. Napisałam do organizatora – okazało się że taka procedura jest w pełni legalna. No cóż – Onet po prostu chce zarobić kasę i do tego to wszystko się sprowadza. Moim zdaniem.

  26. 26/01/2011 6:42 pm

    Swoją drogą w perspektywie tego wpisu „pełna kultura” jako nazwa bloga wydaje się pomysłem dosyć ironicznym :)

  27. 26/01/2011 6:42 pm

    Wystarczy duża rodzina. A tak nawiasem jest wiele blogów, które bardziej zasługują na dostanie się do kolejnego etapu konkursu, niż niektóre, które tam są.

  28. wycioR permalink
    26/01/2011 6:59 pm

    @Elske

    Z tym Katonem to są niezłe jaja. Podobnież od każdej babki w sieci, z którą się prześpi, żąda wysłania sms-a na swój blogasek. A głupiutkie lale na to przystają. Koleżanka już napisała w tej sprawie do organizatora ale czeka na odpowiedź. Chodzą słuchy, że wygra, bo ma wujka dyrektora w Onecie. Nepotyzm. Inni się wysilają a on bez niczego wygra. To ma być sprawiedliwość?

  29. 26/01/2011 7:06 pm

    Hej,
    Nieco pochopnie formułujesz oskarżenia i próbujesz różnorakie sytuacje wyjaśnić jedną hipotezą . Spieszę Ci wyjaśnić, że ja akurat z rozmysłem nie poinformowałem swoich czytelników, że jest jeszcze trzeci etap i że mogą na mnie nadal głosować, gdyż najzwyczajniej nie jest zainteresowany rywalizacją z blogami z różnych kategorii ani tytułem blogera blogerów. O ile zależało mi na wysokiej pozycji w obrębie kategorii, w której startowałem, o tyle w III etapie spasowałem i nawet nie śledzę, co się dzieje.

    To tyle z mojej strony i więcej czasu nie zamierzam poświęcać ludziom, którzy gorycz porażki rekompensują sobie rzucaniem oskarżeń najzupełniej sprzecznych z tytułem ich bloga.

    Żeby było jasne: najwyraźniej Tobie brakuje kulek, ja mam swoje obie ;)

  30. 26/01/2011 7:14 pm

    Jeżeli ktoś prowadzi bloga i jest w miarę rozgarnięty, to w konkursie bierze udział z wyrachowania. Tam jeszcze nie wygrał dobry blog. Ten konkurs porównałbym do tego nowego polsatowskiego programu, co to Ibisz prowadzi ; ) Trzeba mieć dystans.

    Ale w sumie powinien być jakiś taki bardziej poważny konkurs na najlepszy blog, nie audiotele.

  31. 26/01/2011 8:28 pm

    Tak sobie myślę, że nie byłoby całej tej dyskusji gdyby konkurs na bloga roku nie był tak beznadziejnie źle przemyślany. Problem wcale nie polega na tym w jaki sposób blogerzy zbierali głosy (Onet wyraźnie zachęca do tego uchylając furtkę w postaci „wszystkie chwyty dozwolone”) a na tym, że organizatorom bardziej zależy na kasie z SMS-ów niż na jakości.

  32. 26/01/2011 8:29 pm

    Gorycz porażki jak widać nie do przełknięcia. Trzeba podreperować samopoczucie, oskarżając wszystkich o oszustwo? Wystarczy mieć trochę znajomych, żeby dostać 100 głosów, a w mojej kategorii tyle wystarczyło do awansowania. Na 5 k, nie mam szans więc nawet nikogo nie proszę o głosy.

  33. Aikee_chan permalink
    27/01/2011 7:20 am

    Ja wznosiłam się na samych znajomych.;p Wyłącznie. To też w sumie jest nie fair, bo jak moze głosować na mnie ktoś, kto w życiu mojego bloga na oczy nie widział? Ale inaczej nie umiałam. Choćbym nie wiem jak prosiła czytelników, za same ich głosy nie byłabym w stanie przejść do następnego etapu. A chciałam mieć jakieś szanse, spróbować.
    Starterów na pewno bym nie zakupywała dla wygranej.;p Żebym miała na to kasę… „Nie majątek”? Ciekawe dla kogo nie-majątek..

  34. 27/01/2011 10:11 am

    Myślę, że Nie-śmiało można powiedzieć, cytując autora, że kupił za mało starterów, żeby zaistnieć w III etapie ;-) 500pln można wydać na coś przyjemniejszego niż samo bycie w kolejnym etapie. Aikee_chan, nie widzę powodów, żeby się tłumaczyć skąd ma się głosy, czy przepraszać za głosy znajomych, którzy nie widzieli Twojego bloga, ale za to znają Ciebie i głosują na Ciebie.

  35. 27/01/2011 10:36 am

    Ten blog nie startował w konkursie, siłą rzeczy odpadają więc argumenty o zazdrości i oszustwie :)

  36. 27/01/2011 1:43 pm

    Ja się zastanawiam, skąd to oburzenie? Przecież jeśli ktoś stosuje się do zasad fair play nie powinien wogóle przystawać przy tej notce – bo jego nie dotyczy. A już kompletnie nie rozumiem tu zasady oko za oko…

    Osobiście uważam, że na tym etapie tylko blogi promowane przez portale czy fundacje, lub prowadzone przez osoby publiczne mają szansę powalczyć. Pozostałe blogi w tym wyścigu raczej nie mają szans, więc prośba o sms-y ma rację bytu jedynie dlatego, że całkowity koszt przekazany zostanie na turnusy rehabilitacyjne.

Skomentuj

