Skip to content

Katon i Alternatywnie

28/01/2011

Obiecałem napisać o blogach z kategorii „Absurdalne i Offowe”. Dzisiaj dotrzymam słowa i poświęcę tę notkę dwóm blogom z tej kategorii.

Tak więc, Katon ma fajny nick. Katon Śliwka, świetne prawda? Niestety, nic poza tym nickiem już mi się w Katonie nie podoba.

W jednym z komentarzy pod notką o blogach jedno-kulkowych pojawiło się dość ciężkie oskarżenie pod jego adresem. Jeśli chodzi o mnie to mam głęboko w dupie,  czy Katon kupuje głosy czy nie, ale być może znajdzie się ktoś kto zada sobie pytanie:

– Po co kupować głosy w trzecim etapie, skoro i tak nie kupi się ich aż tyle, żeby zdobyć tytuł Bloga Blogerów.

Odpowiedź na to pytanie jest banalna.

Otóż po to, żeby wyprzedzić blog Alternatywnie.

Tak, i to jest to co lubimy najbardziej. Bezpośrednia rywalizacja. Katon Śliwka trzeci etap zaczął nie najlepiej, po trzech dniach głosowania miał wciąż jedną kulkę. Dzięki ciężkiej pracy dzisiaj jest o jedno oczko wyżej niż Alternatywnie. Ufff… co za emocje (dla Katona oczywiście) bo niestety, mówię to z przykrością- Alternatywnie ma ten wyścig gdzieś.

Na pierwszy rzut oka blogaś Katona wygląda super przyjemnie. Miłe nocie i humorystyczne dodatki, sugerujące luzik i pełen dystansik do siebie i rzeczywistości. Oczywiście tylko na pierwszy rzut oka.

Niech zgadnę -jakie to pytanie ciśnie się wam na usta. Co za różnica,  który z tych blogów zdobędzie więcej kulek?

Jeśli przyjrzycie się im obu, to są one w pewnym sensie dość do siebie podobne. Pod każdą notką stosunkowo niewielka liczba komentatorów zostawia stosunkowo dużą liczbę komentarzy.
Skąd to podobieństwo?

Stąd, że niegdyś wszyscy komentatorzy konwersowali sobie w najlepsze na nieistniejącym już dzisiaj blogu Poltergeist. Niestety,  mniej więcej dwa lata temu ego założyciela nie wytrzymało ciśnienia i zamknął Poltergeista. Pstro Maskana i Onufry przenieśli się na Alternatywnie, a Poker, Charmee i Inspektor Leśny, wyemigrowali na Toteramy.

Ilość jadu wylana na Toteramach  uniemożliwiła wystawienie go do konkursu. Żaden juror by tego nie przełknął. Nie było innego wyjścia jak wypchnąć w bój Katona.

Jak już pisałem, blog to coś więcej niż sam tekst. Blog to bloger, to również wszyscy komentatorzy i czytelnicy.

Być może nie jestem obiektywny, być może krzywdzę Katona, ale antysemityzm działa na mnie jak płachta na byka.

Alternatywnie i Katon, to jak niebo i piekło. Nie wiem,  dlaczego wszystkie blogowe męty zebrały się tylko na jednym z nich, ale skoro tak jest to pewnie dlatego, że tak musi być.

I w tym miejscu posyłam wielkie buzi Maskanie i Pstro i kończę moją nocię.

11 komentarzy leave one →
  1. 28/01/2011 5:13 pm

    Patrz, nawet nie wiedziałam, że katon bierze udział w III etapie. Najwyraźniej za słabo przyjrzałam się liście ;)
    Podobają mi się Twoje notki. Dzięki za linka :-)

  2. 28/01/2011 5:25 pm

    Kil:***

  3. miia1 permalink
    28/01/2011 5:48 pm

    Geneza bazwy bloga katonisliwka pochodzi ode mnie. Jako „śliwka” byłam inspiracją do założenia bloga, który w zamyśle miał być miejscem do konfrontowania dwóch różnych światopoglądów. Katolik, prawicowiec skrajny i lewaczko- feministka. Miało być interesująco i merytorycznie, miały być mądre, racjonalne argumenty i dwa różne spojrzenia na rzeczywistość. Śliwka została tylko w nazwie, gdyż wymiksowałam się ze spółki. Na moją prośbę moje notki na tym blogu zostały wykasowane. Kiepsko się czułam w oparach paranoi i ogólnej wrogości, podejrzliwości do wielu lubianych przeze mnie osób, między innymi tych z Poltera.
    Teraz z przyjemnością zaglądam do Alternatywnie, posypując niemądrą czaszkę popiołem za dziecięcą naiwność.

  4. 28/01/2011 6:02 pm

    Pięknie Kil!

  5. 28/01/2011 7:32 pm

    Prawda jest taka, że chcieliśmy się sprawdzić. W zeszłym roku skończyliśmy rywalizację w drugiej dziesiątce, a w tym skończyliśmy na pudle i do tego na pierwszym miejscu w swojej kategorii. Zwykła zabawa z nutką rywalizacji, ale nie za wszelką cenę.

  6. 28/01/2011 8:03 pm

    Serwus mości państwo! Trafiliśmy tu za sprawą komentarza pozostawionego na naszej stronie i dopiero teraz dotarło do nas jak grube ryby ścierały się w tej kategorii. Każdy ma jakiś powód dla którego wystawił swój stragan w tym konkursie ale nie każdy się do owego powodu przyzna. Miłego weekendu for all.

  7. 28/01/2011 9:50 pm

    dobrze do Ciebie zaglądać, bo przynajmniej wiem, że są przed nami, co niewiele zmienia tak prawdę powiedziawszy. Tak jak napisal Onufrzak, wystartowaliśmy jak w roku poprzednim z zamysłem na pierwszą dziesiątkę, czy ktoś pomyślał, że będzie pierwsze, tak z ręką na sercu? nikt! na tyle startujących blogów matuchno jedyna, fajnie wiedzieć, że się ma tylu sprzymierzeńców jak przychodzi co do czego… to kolejny blog który „rozkręciłam”, pewno, że nei sama, ale pamiętasz Kil poltergeista i jak zaprosiłam Cię do komentowania? pierwsze komentarze pod notkami, po 2,3 a potem setka… heh /łza na rzęsie/ :D

  8. 29/01/2011 11:36 am

    Miia, Kil nie dopatrzył się marnego „i”, co nie zmienia faktu, że Katon Śliwka von Robaczywka brzmi wprost idealnie :D

  9. 29/01/2011 12:54 pm

    dranio islam podziekował
    JESLI NIE MY -to kto? JESLI NIE TERAZ – to kiedy ?
    =====================
    !!! scenariusz jak w tunezji !!!
    TO BYŁA ISKRA KTÓRA PADŁA NA PROCH

    Płonące budynki, wojsko na ulicach, dziesiątki zabitych, a na końcu – prezydent uciekający z kraju. Przez Polske przetoczyła się prawdziwa rewolucja. Czy można było się tego spodziewać?

    Zaczęło się od wózka z owocami. W połowie stycznia policja i straż miejska zabrała przenośny stragan młodemu mężczyźnie, który nie miał pozwolenia na handel. W akcie protestu Marek. W . podpalił się przed budynkiem Sejmu.

    Potem były zamieszki, jakich Polska nie widziała od dziesięcioleci. W stronę policjantów i wojska leciały butelki z benzyną i kamienie, służby bezpieczeństwa odpowiadały pałami, gazem łzawiącym, a nawet – według przedstawicieli ONZ – ostrzałem snajperskim. Prezydent kraju Bronisław Komorowski grzmiał o terrorystycznym spisku i wzywał do szybkiego rozprawienia się z rebelią.

    Gdy bunty ogarnęły większość głównych miast a świstające kule nie odstraszały rozwścieczonych tłumów, władza zmieniła taktykę. Premier Donald TUSK przemówił do rodaków. Zapewnił, że ich zrozumiał. Obiecał obniżenie cen, uwolnienie zatrzymanych i demokratyczne zmiany. Zakazał żołnierzom używania siły. Ale było już za późno, naród nie chciał słuchać. Prezydent salwował się ucieczką do Rosji.

    Rozruchy na ulicach ciągle trwają, a chaos wykorzystują przestępcy byli członkowie partii rządzącej, którzy uzbrojeni plądrują sklepy i mieszkania. Zginęło co najmniej kilkadziesiąt osób, a niektóre źródła podają, że lista ofiar śmiertelnych zawiera już ponad sto nazwisk.

    Jak to możliwe?! – mógłby ktoś zapytać. Przecież Polska to taki spokojny, bezpieczny kraj; może nie zamożny i nowoczesny, ale na pewno pozytywnie wyróżniający się na tle niestabilnej gospodarczo Europy wschodniej. Prywatyzacja – wyprzedaż 90% majatku narodowego jest tego dowodem. Większość zapewne nie spodziewała się, że to miejsce wybuchnie. Mało kto zwracał uwagę na fakt, że tym gospodarczym rajem przez lata rządzili aferzyści , którzy zakazami i jawnym łamaniem praw obywatelskich i konstytucyjnych zapewniali sobie posłuszeństwo.

    Wielki zawód polski prezydent sprawił U.E która wiązała z polską tak wiele programów pilotażowych oraz eksperymentalnych projektów gospodarczych.
     

    INFO – mizia na podstawie – przecieku   ;-)

  10. 31/01/2011 9:21 am

    To prawda, nie zauważyłem tego „i”. Szkoda że tam jest, bo teraz nie ma już nic, co podobało by mi się w Katonie.
    ———————————–
    Mizia, Nie mam nic przeciwko spamowi, bo sam nie jestem lepszy, ale jakieś granice wypadało by zachować.

  11. 31/01/2011 1:39 pm

    To nie mizia to ja ewcia92 w zastępstwie , sorki ;-)

Skomentuj

