Skip to content

Dziura w bucie (part2)

03/02/2011

Madau to miła blogerka, a ja jak już nie raz tutaj wspominałem mam słabość do miłych ludzi. Nic w tym nadzwyczajenego. Większość z nas tak ma.

Madau cierpi na schisofrenie paranoidalną.
Zdarza się.

Dziura w bucie jest pamiętnikiem w którym opisuje swój blisko dwuletni pobyt w szpitalu.

Zacznę od tego, że wszystkich którzy tego jeszcze nie zrobili serdecznie zachęcił bym do przeczytania pamiętnika Madu.

Nie mówię, że będzie to lektura łatwa. Nie trudno stracić wątek, czytając często trzeba wracać do początku zbyt długich zdań. Nie pomaga też brak polskiej czcionki, i literówki, których chyba musi być sporo, skoro nawet ja je zauważałem.

Bardzo lubię jeśli tekst czyta się sam. Ale czy pamiętnik schizofreniczki powinien być takim tekstem. Raczej nie. Dlatego cenię go za taką, a nie inną formę.

Przedstawiłem tu kiedyś tezę, że dobra historia broni się sama, a wszystko co bloger musi zrobić, to nie starać się jej za wszelką cenę ulepszyć.

Madau ma świetną historię. Wie też jak ją opowiedzieć.

Gdyby Madau przyszło do głowy wydać drukiem swojego bloga, to pewnie by się jej to nie udało. Myślę, że to jest powód dla którego „Dziura w bucie” nie znalazła się wśród finałowej trójki. Pani Grochola sama pisze książki i na pewno wie jak powinny wyglądać.

Ja na blogi patrzę w inny sposób.

W tej kategorii znalazło się kilku autorów którzy próbowali wykorzystać z blog do pisania powieści w odcinkach. To ,że nie zawsze starczyło im talentu można by przeżyć, ale kompletny brak pokory wobec jego braku, już nie. Akceptacja własnej niedoskonałości jest twórcza. Tak naprawdę piszący nie potrzebuje recenzenta. Każdy z nas zna jakość tego co tworzy. Nikt nie musi nam mówić, że jesteśmy do dupy. Z drugiej strony nie należy popadać w przesadę, bez poczucia własnej wartości też daleko nie zajedziemy.

Wiedząc na jaką chorobę cierpi Madau, Nie wiem jak udaje się jaj zachować proporcje pomiędzy jednym a drugim. Teoretycznie nie powinno być to możliwe. Myślę, że stosuje tą samą metodę co ja.

Pisząc zapomina o reszcie świata

Udział w konkursie to świetna promocja dla blogasia, ale nie bądźmy rozczarowani, że są blogerzy lepsi od nas.

Miło mi że to ostatnie zdanie nie odnosi się do Madau.

One Comment leave one →
  1. 04/02/2011 9:32 am

    Cymes puenta:)

Skomentuj

